6 października 2016

Legendy Polskie - inicjatywa ALLEGRO


Kto nie zna legendy o wawelskim Smoku? A może jest osoba, która nie wie, kim był Twardowski (podejrzewam, że tutaj mogą być małe problemy - dla niewtajemniczonych podpowiem, że Jan Twardowski zaprzedał duszę diabłu). Nie ukrywam, że zawsze lubiłam różne regionalne opowieści. Często - głównie wieczorami - wybierałam się z siostrą do pokoju babci, która mogła nam przybliżyć trochę historii albo znanych w Polsce legend. Takie wieczory były dla mnie niezwykle wartościowe...

...a co jeśli znajdzie się osoba, która nie zna ludowych opowiastek? Jeśli nie miała możliwości spędzić odrobiny czasu z kimś na miarę mojej babci? Nic straconego! Można to nadrobić, nawet w nieco bardziej współczesnej i bliższej nam wersji. Zapytacie - jak? Już odpowiadam! Za sprawą pomysłu ekipy platformy ALLEGRO oraz genialnego artysty!
Już jakiś czas temu kolega podesłał mi linka do ciekawego filmiku na YouTube. Niestety po samym tytule - Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY. Allegro - nie mogłam odnaleźć połączenia i związku między jednym a drugim. Dziś już wiem, że to jedynie inicjatywa portalu, która ma na celu przybliżenie społeczności legend oraz ukazanie ich w nieco innej wersji.

Zobaczyłam filmik, kunszt nagrania pod względem filmowym mocno mnie zachwycił. Po ukazaniu się napisów końcowych już wiedziałam dlaczego - reżyserem był Tomasz Bagiński. Przypuszczam, że większość kojarzy go dzięki Katedrze czy też Animowanej Historii Polski, które osobiście uważam za wielkie dzieła. Tym razem pan Bagiński poszedł jednak trochę dalej. Legendy Polskie to niezwykły zbiór opowiadań, o których już wcześniej wspomniałam. 


(wystarczy kliknąć w obrazek - ukaże się film :)
SMOK, jak pierwszy z powstałych filmów prezentuje młodych aktorów i samą legendę w nowoczesnej wersji. Wielu fanom współczesnych technologii niewątpliwie się spodoba, być może odnajdą pewnego rodzaju inspiracje odnośnie nowinek związanych z rozwojem szeroko rozumianej robotyki i automatyki. 


          
 (Każdy z obrazków to osobny film :)

TWARDOWSKY to pomysł, który nie skończył się na jednej produkcji. Cieszy mnie również fakt, że ona nadal trwa i się rozwija, ponieważ koncepcja jest rewelacyjna! Każdy fan Bagińskiego, Roberta Więckiewicza oraz dobrej, polskiej muzyki powinien się zaznajomić z tym pomysłem. Niespodzianką okazał się nowy filmik wchodzący w skład serii o Twardowskim dotyczący powstania diablicy. Anna Karwan i jej Aleja Gwiazd okazała się wielkim hitem! Brawo!

Polecam wszystkim zainteresowanym i tym mniej :) A może ktoś już wcześniej słyszał o pomyśle ALLEGRO? Jeśli tak - czekam na wasze opinie!

5 komentarzy:

  1. Hmm. nie słyszałam. Az popatrzę z czym to się je, bo Roberta W. to ja wielbię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam znajdziesz kwintesencję jego twórczości! <3

      Usuń
  2. Ja mam zajęcia z osobami pracującymi w Allegro, więc o ich projektach słyszałam dość dużo. :) Akurat ten projekt bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz o tym słyszę, ale super inicjatywa. Z checią sobie zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń